Karlebo Kunstnerforening, en forening med stort K, startede op i 1988, den står for det kreative, hvor der er plads til at eksperimentere indenfor de forskellige kunstgenrer som maleri, skulpturer, digte, sang, musik og performance. Malerier er blevet levendegjort i ord og bevægelse, digte har inspireret til maleri og omvendt, musik og maleri har dystet sammen og mod hinanden. Foreningens medlemmer har udstillet både fælles og på separate udstillinger  gennem årerne.

Digter/Poet cafè-aften startede i 1997, hvor alle kan komme og læse højt af selv-skrevne digte, prosa og lyrik, har underholdt på biblioteker i foreninger og ved ferniseringer. Dette foregår den anden tirsdag i mdr. kl 19:00 ca. 21:00 i Egedal Byens Hus ( den gamle del på 1. sal ) Egedalsvej 2 i Kokkedal.

Karlebo kunstnerforening har været repræsenteret på flere festivaller og andre større arrangementer med udstilling og oplæsning / performance med digte.